Kan man leva på en tallrik godis?

Ja det ska vi prata om den här veckan!

Vidare kan jag berätta att jag fått tre nya familje medlemmar, dom heter Cleopatra, Ceasar och Charlie och föddes den 16 februari (jack russel valpar) Så jag är en stolt extra mamma!
Någon som är nyfiken på dessa kan titta på
www.danseredsrussel.n.nu (ligger inga bilder ute ännu men det kommer)

Och så tänkte jag ge ett litet recept tips på en måltid jag skapat i receptskaparen (himla kul verktyg!!)

Wrap Bacon 1 st 10 pp

1 st tortilla bröd
baby spenat
paprika       
tomat          
gurka          
vitkål           
äpple           
vitlök
salt peppar
1 kokt potatis
3 msk creme fraiche
3 st bacon skivor

Ta ett tortiila bröd och lägg på babyspenat, paprika, tomat, gurka, 1 skivad kall potatis och tre baconskivor stekta.
Blanda en burk cr. fraiche med ett rårivet äpple, rårivet vitkål (täk på att vattna ut innan ni blandar med cr.) och en råriven klyfta vitlök. Smaksätt med lite salt och peppar. Ta 3 msk av denna goda röra och häll över, vik sedan i hop och NJUT. Ta rejält med sallad och du ka även ta en extra potatis för ökad mättnad.

Ha det gott så ses vi vid vågen!

MVH Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0