När motivationen brister

Vad gör vi egentligen när motivationen inte räcker till eller helt enkelt försvunnit? Inget känns roligt? 
Vad är egentligen motivation? Motivation är något som kommer innefrån, och som ordet visar på kan man plocka ut ordet motiv! Vad har just du för motiv att gå ner egentligen? Ordet egentligen är ett viktigt ord! Vi måste alltså ha ett syfte, metod, mål och resultat ? 
Vad är mitt mål? Ex jag vill väga 60 kg. 
Varför vill jag det, vad är syftet med det? Jag vill känna mig mer bekväm i min egna kropp! Jag vill bli hälsosammare! Jag vill förhindra sjukdomar. Jag vill få ett ökat självförtroende för att nå andra mål i livet!
Metod: hur ska jag göra? Hur ska jag nå 60 kg för att må bättre, känna mig mer bekväm, ett ökat självförtroende etc.
Jo, jag ska följa Viktväktarnas program, jag ska fylla i checklistan, jag ska äta på mindre tallrikar, jag ska få till mina måltider....jag ska börja att träna....

Så när motivation inte finns sätt er ner fundera på målbild, syfte och mål! Ha en klar bild framför er!

Lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0