Lite tankar....

Satt och bläddrade i en bok om hälsa, kost etc. Är en sån person som gärna slukar litteratur gällande hälsa...
I boken beskrevs olika typer av bantare eller mattyper... Till exempel en som hoppar på alla nya dieter, en som hoppar över måltider, mackgalningen, ser saker svart/ vitt en gottegris etc. Först fnittrade jag igenkännande vid första beskrivningen, vid andra beskrivningen nickade igenkännande och så fortsatte det beskrivning genom beskrivning.... Men fnittret försvann och ersattes med tårar....det var faktiskt tufft... Faller jag för allt ? Men efter jag tänkt lite insåg jag att det var bra för jag hittade sidor hos mig själv jag behöver jobba med. Även om jag inte längre jojobantar så behöver  jag jobba vidare med dessa sidor för att hitta balans. Och för mig är det här vad Viktväktarna handlar om för mig! Att hitta balans genom livet!
Välkommen på möte imorgon då vi kommer att prata om småätande
Väl mött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0