Vecka 1

Första veckan på året har gått och det kom några tappra medlemmar för att kolla av hur julen gått. Som jag sagt hamnade jag själv på +1 kg vilket jag själv hade planerat in som ok. Men trots det hade jag ju önskat att det inte blev så men nu är det bara att ta nya tag.

Det har kommit in några nyheter bland sortimentet. Bla en ny jättefin kokbok med otroligt bra recept i, Grytor och gratänger heter den och kostar 165 kr. Vi har också fått in en löksoppa som jag själv tycker är riktigt toppen god!!

På lektionen pratade vi om dom två personligheterna slösa och spara. Spara skriver upp allt och har superkoll på sin budget, gör en budget och disponerar efter den, hittar alternativa lösningar och lever efter mottot den som spar den har.
Slösa är lycklig som ett barn och använder alla tillgångar så fort det finns på kontot, lever för stunden och kontot  kan bli tomt snabbare än anat. Kan ibland "låna" lite i förväg.Lever snålt och minimalt tills det kommmit in mer på kontot. Lever efter mottot livet är här och nu!

Vecka 2 kommer vi att prata om 4 strategier som kan hjälpa er under viktminskningen.

Ni kommer även att få en tidning troligen under v 3 eller 4 från tidningen må bra med massa bra recept i.

Hoppas att ni kommer tycka att det blir bra med denna blogg som ett sätt att få information på.

Vi ses i veckan och sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0